tirsdag 19. april 2011

.....må spise godteri etter tannpuss......




Gikk inn for å si natta til Odin. Da oppdager jeg at han sitter i senga pg spiser godteri.




Jeg: Odin, hva spiser du?


Odin: Godteri.


Jeg: Det er ikke lov å spise godteri etter at du har lagt deg. Hvor har du fått godteri fra?


Odin: Jeg har spart godteriet mitt fra lørdag. Jeg må spise godteri hver kveld etter at jeg har pusset tennene.


Jeg: Du kan ikke spise godteri etter at du har pusset tennene dine.


Odin: Det må jeg.


Jeg: Hvorfor må du det?


Odin: For at jeg skal miste tennene mine.


Jeg: Miste tennene dine? Om du mister alle tennene dine, får du ikke spist mat.


Odin: Ja, men jeg vil også miste tenner slik som Maline og Eline.


Jeg: (visste faktisk ikke helt hva jeg skulle svare og måtte gå ut fra rommet i noen minutter før jeg greide å svare noe fornuftig og forståelig for en femåring).



Utrolig hvilke konklusjoner ungene kan trekke etter å ha hørt ting her og der.....................








2 kommentarer:

  1. Hihi :-)
    Har en datter på tre som ikke har hørt karius og baktus historien ennå, har bare fortalt hvor viktig det er å pusse tennene så ikke kariusene lager hull i dem. Spurte henne en dag om vi skulle dra til biblioteket og låne karius og baktus boken med oss hjem. Det ville hun IKKE. Vi måtte jo ikke slippe dem inn i huset! Nå er hun livredd for å dra på biblioteket, for der er jo karius og baktus..

    SvarSlett
  2. He, He =)
    Moro å høre hvordan disse søte små tenker!!!!

    SvarSlett